maanantai 14. marraskuuta 2011

Blogin aloitus

Terve ja tervetuloa blogiini! Mun nimeni on Kirsi ja asun Vantaalla mieheni ja 1,5-vuotiaan poikani kanssa. Olen 27-vuotias ihmisrodun edustaja. I come in peace.

No mutta asiaan! Nyt kun on siirrytty talviaikaan niin olen huomannut mielialani laskeneen kuin taikaiskusta. Luulen että se on seurausta siitä että Leo (poikani) alkoi heräämään aikaisemmin ja se on ihan murhaa se. Eli puoli seitsemän maissa olen joutunut heräämään. Tosin tänään Leo heräsi seitsemän jälkeen, mikä oli ihan super hyper hyvä juttu ja niinpä olen ollut paremmalla tuulella.

Siivouskärpänen on päässyt puraisemaan mua, ja voin kertoa että me ei mitään siivoushulluja olla oltu aiemmin. Nyt mä kuitenkin olen eilisillasta lähtien pyrkinyt pitämään keittiön suht siistinä (tämä ei koske kaappien sisältöä) ja tuntuukin siltä että tossa tiskialtaalla on saanut läträtä vedellä ja astianpesuaineella vähän väliä. Johtuiskohan siitä että on lapsi.

Tein porkkanasosekeittoa! En ole tehnyt sellaista koskaan aiemmin, mutta hyvää tuli. Suosittelen.


Tähän porkkanasosekeittoon tuli:
1,2 kg porkkanaa (tai jotain sinne päin, koska aikomukseni oli laittaa 1,5 kg mutta ne ei mahtuneet kattilaan)
3 sipulia
1 iso paprika
kurkumaa
mustapippuria
kasvisliemikuutio
persiljaa
1 prk Valio kolme juustoa -ruokakermaa

Paistoin sipuleita oivariinissa kattilassa, sitten lisäsin loput kasvikset ja mausteet sekä vettä niin että kasvikset peittyivät juuri ja juuri. Kun kasvikset olivat kypsiä niin lisäsin persiljan, soseutin koko satsin ja lisäsin kerman. Lopuksi omaan annokseen voi laittaa raejuustoa ja vaikka tilkan chilikastiketta.
(Alkuperäinen ohje löytyy täältä.)

Pitäisi varmaan harrastaa jotain liikuntaa tänään, mutta saas nähdä. Mä kun en ole saanut pelatuksi Elder Scrolls V: Skyrim -peliä vielä juuri yhtään vaikka se on ollut asennettuna tähän koneelle jo monta päivää. o_O

0 kommenttia:

Lähetä kommentti