torstai 17. marraskuuta 2011

Kananmunaa päähän

Nyt suoraan asiaan ettei tarvitse ihmetellä otsikkoa sen enempää, eli olen ollut shampoottomana nyt 15 päivää! Päädyin lukemaan no poo -villityksestä kun otin selvää luonnonkosmetiikasta. Olin ajatellut vähentää omaa henkilökohtaista kemikaalikuormaani ja nyt kun tulee oltua kotona aika paljon (olen hoitovapaalla) niin päätin kokeilla. Muiden ihmisten kokemukset ovat olleet aika positiivisia joten ei mua oikeastaan epäilyttänyt ryhtyä moiseen kokeiluun. Paitsi että alussa hiusten klähmäisyys ahdisti hieman ja mietin että tuleeko tästä mitään. Jännä juttu että vaikka hiukseni olivat rasvaiset niin ne eivät oikeastaan näyttäneet siltä, vaikka ne oli pesty vain vedellä.

Jossain vaiheessa kokeilin pestä hiukset kananmunalla ja se tosiaan toimi. Pesin latvat hoitoaineella koska halusin rasvaisuuden pois myös hiusten pituuksista. Jokin aika sen jälkeen pesin hiukset niin, että huuhtelin ne laimennetulla omenaviinietikalla, mutta en ole varma oliko sillä mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Tänään pesin hiukset kananmunalla koska ylihuomenna on kaverin synttäribileet enkä halua missään nimessä olla rasvaletti. :P Toki lauantaiaamuna pesen vielä vedellä.

Tossa kananmunalla pesemisessä on yksi huono puoli: hiukset pitää pestä suht viileällä vedellä ettei kananmuna kypsy päähän. Tulee vilu!

Olin muuten ostanut Citymarketista Urtekramin shampoon mutta en tiedä päädynkö käyttämään sitä ollenkaan. En halua pestä tukkaani narskuvan puhtaaksi ettei päänahka mene ihan sekaisin ja sitten olen taas alkupisteessä. Nyt nimittäin tunnen päässeeni jo yli pahimmasta rasvaisuudesta. Olen saanut kehujakin tästä tukasta, ja hiukset ovat ihanan kuohkeat ja helposti hallittavat. :)

Nyt on syytä lopetella ettei koko ilta mene bloggaamiseen. Onneksi huomenna on perjantai!

2 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Mä oon pessyt nyt pari kertaa laimennetulla shampoolla, mutta sen enempään en toistaiseksi pysty. :) Olen kuitenkin vastaanottavainen luomushampoille! Vinkvink. Ja jotain muutakin sun piti antaa/myydä mulle, oliko se Lumenen meikkivoide.

Kirsi kirjoitti...

Joo, se meikkivoide tosiaan. Urtekramin shampoita myydään s-marketeissa ja cittareissa ainakin, ja olen kuullut kehuja mm. Laveran mango-shampoosta. Sitten osoitteesta http://www.vihreakosmetiikka.fi/ löytyy palashampoita, joita mun täytyy varmaan testata mikäli kyllästyn totaalisesti tähän täysin shampoottomana olemiseen. :)

Lähetä kommentti